Level FULL BLAST 1, 1a: Who are you? (Kto si?) – Where are you from? (Odkiaľ si?)

Slovíčka

  • countries – nationalities (krajiny – národnosti) (Brazil (Brazília) – Brazilian (Brazílčan), China (Čína) – Chinese (Číňan), France (Francúzsko) – French (Francúz), Greece (Grécko) – Greek (Grék), Hungary (Maďarsko) – Hungarian (Maďar), Italy (Taliansko) – Italian (Talian), Mexico (Mexiko) – Mexican (Mexičan), Peru (Peru) – Peruvian (Peruánec), Poland (Poľsko) – Polish (Poliak), Spain (Španielsko) – Spanish (Španiel))

Jazykové štruktúry

(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)

  • Where… from? (Odkiaľ si?),
  • the verb be (sloveso be) – I am (ja som), You are (ty si/vy ste), We are (my sme),
  • negative – I’m not (ja nie som), You aren’t (ty nie si/vy nie ste), We aren’t (my nie sme),
  • questions (otázky) – Am I? (Som ja?), Are you? (si ty?/ste vy?), Are we? (sme my?),
  • short answers (krátke odpovede) – Yes, I am./No I’m not. (Áno, som/nie, nie som), Yes, you are./No, you aren’t (áno, si/ste/nie, nie si/ste), Yes, we are./No, we aren’t (áno, sme/nie, nie sme)
  • possessive adjectives (privlastňovacie zámená) – my (môj), your (tvoj/váš), our (náš)

Passive language

(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)

  • Talk in pairs. (Rozprávajte sa vo dvojiciach.)
  • Look at the board. (Pozrite sa na tabuľu.)
  • Write. (Píšte.) Speak. (Hovorte.) Listen. (Počúvajte.) Read the text. (Prečítajte si text.)
  • Open your books. (Otvorte si knihy.) Close your books. (Zatvorte si knihy.)
  • Stand up. (Postavte sa.) Sit down. (Sadnite si.)

Tip na doma

Precvič si doma possessive adjectives (privlastňovacie prídavné mená):

Bonusové videá:


Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:


„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“

Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková