Level FULL BLAST 1, 1b: He’s a chef (Je kuchár.)

Slovíčka

  • jobs (povolania) actor (herec)
  • actress (herečka)
  • shop assistant (predavač/predavačka)
  • doctor (lekár)
  • secretary (sekretárka)
  • delivery person (kuriér)
  • chef (kuchár)
  • nurse (zdravotná sestra)
  • bus driver (vodič autobusu)
  • police officer (policajt)
  • taxi driver (taxikár)
  • waiter (čašník)
  • waitress (čašníčka)

Jazykové štruktúry

(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)

  • the verb be (sloveso byť)
  • affirmative (kladné) I’m (som) = I am, You’re (si/ste) = you are, He/she/it’s (je) = is, We/you/they’re (sme/ste/sú) = are,
  • negative (záporné) I’m not (nie som) = I am not, You aren’t (nie si/nie ste) = you are not, He/she/it isn’t (nie je) = is not,
  • We/you/they aren’t (nie sme/nie ste/nie sú) = are not, questions and short answers (otázky a krátke odpovede) Am I? (Som ja?) Yes, I am. (Áno, som.) No, I’m not. (Nie, nie som.),
  • possessive adjectives (privlastňovacie prídavné mená) my (môj), your (tvoj/váš), his (jeho), her (jej), its (toho – neživotné), our (náš), their (ich)

Passive language

(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)

  • Talk in pairs. (Rozprávajte sa vo dvojiciach.) Look at the board. (Pozrite sa na tabuľu.) Write. (Píšte.) Speak. (Hovorte.) Listen. (Počúvajte.) Read the text. (Prečítajte si text.) Open your books. (Otvorte si knihy.) Close your books. (Zatvorte si knihy.) Stand up. (Postavte sa.) Sit down. (Sadnite si.)

Tip na doma

Precvič si doma jobs (práce) v tomto reading teste (teste čítania):

Bonusové videá:


Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:


„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“

Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková