Level FULL BLAST 1, 2d: You’re a star! (Si hviezda!)

Slovíčka

  • talents and abilities (talenty a schopnosti): dance (tancovať), sing (spievať), swim (plávať), use a computer (používať počítač), play a musical instrument (hrať na hudobný nástroj), draw well (dobre kresliť), speak French (hovoriť po francúzsky), ride a horse/bike (jazdiť na koni/bicykli), skateboard (jazdiť na skateboarde), cook (variť), take pictures (fotografovať)

Jazykové štruktúry

(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)

  • the verb can (sloveso vedieť) – affirmative (kladné tvary): I/you/he/she/it/we/you/they can swim (Ja/Ty/On/Ona/Ono/My/Vy/Oni viem plávať).
  • negative (záporné tvary): I/you/he/she/it/we/you/they can’t (=cannot) swim (Ja/Ty/On/Ona/Ono/My/Vy/Oni neviem plávať).
  • questions (otázky): Can I/you/he/she/it/we/you/they swim? (Viem plávať? Vieš plávať? Vie plávať? Vieme plávať? Viete plávať? Vedia plávať?).
  • short answers (krátke odpovede): Yes, I/you/he/she/it/we/you/they can (Áno, viem/vieš/vie/vieme/viete/vedia). No, I/you/he/she/it/we/you/they can’t (Nie, neviem/nevieš/nevie/nevieme/neviete/nevedia)

Passive language

(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)

  • Listen and number (Počúvaj a očísluj). Listen and read (Počúvaj a čítaj). Who is the winner of the talent show? (Kto je víťaz talentovej súťaže?) Read again and answer the questions (Prečítaj znova a odpovedz na otázky). Complete with the correct form of the verb can (Doplň správny tvar slovesa can). Talk in groups (Rozprávajte sa v skupinách). Ask each other questions and complete the table (Pýtajte sa navzájom otázky a doplňte tabuľku). Write three sentences about what you can or can’t do (Napíš tri vety o tom, čo vieš alebo nevieš robiť).

Bonusové videá:


Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:


„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“

Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková