Level FULL BLAST 2, 1c: My style (môj štýl)

Slovíčka

  • earrings (náušnice),
  • belt (opasok),
  • shorts (kraťasy),
  • shirt (košeľa),
  • hat (klobúk/čiapka),
  • skirt (sukňa),
  • sandals (sandále),
  • top (top),
  • leggings (legíny),
  • boots (čižmy),
  • jumper (sveter),
  • tracksuit (tepláková súprava)

Jazykové štruktúry

(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)

  • Present progressive (prítomný priebehový čas) – affirmative (kladné): I’m drawing (Ja kreslím), He/she/it’s drawing (On/ona/to kreslí), We/you/they’re drawing (My/vy/oni kreslia);
  • negative (záporné): I’m not drawing (Ja nekreslím), He/she/it isn’t drawing (On/ona/to nekreslí), We/you/they aren’t drawing (My/vy/oni nekreslia);
  • Questions (otázky): Am I drawing? (Kreslím ja?), Is he/she/it drawing? (Kreslí on/ona/to?), Are we/you/they drawing? (Kreslíme/kreslíte/kreslia my/vy/oni?);
  • Present simple (prítomný jednoduchý čas) (everyday activities or routines – každodenné činnosti alebo rutiny) vs. present progressive (prítomný priebehový čas) (actions happening now – činnosti prebiehajúce teraz, temporary states – dočasné stavy)

Passive language

(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)

  • Listen and repeat (Počúvaj a opakuj).
  • Which of these clothes and accessories are for boys, which are for girls and which are unisex? (Ktoré z týchto oblečení a doplnkov sú pre chlapcov, ktoré pre dievčatá a ktoré sú unisex?)
  • Look at the picture (Pozri sa na obrázok). Listen to the dialogue and check your answers (Vypočuj si dialóg a skontroluj svoje odpovede). Then read it out in pairs (Potom ho prečítajte vo dvojiciach). Discuss in pairs or small groups (Diskutujte vo dvojiciach alebo v malých skupinách).

Tip na doma

Precvič si doma present simple vs. present progressive (prítomný jednoduchý čas vs. prítomný priebehový čas):

Bonusové videá:


Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:


„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“

Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková