Level FULL BLAST 2, 2a: Holiday fun! (Zábava na dovolenke!)

Slovíčka

  • holiday activities (dovolenkové aktivity) – sunbathe (opaľovať sa), travel abroad (cestovať do zahraničia), go on a cruise (ísť na plavbu loďou), go sightseeing (ísť na prehliadku pamiatok), buy souvenirs (kúpiť suveníry), go hiking (ísť na turistiku), explore a cave (preskúmať jaskyňu), go horse riding (jazdiť na koni)

Jazykové štruktúry

(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)

  • Past simple – affirmative (minulý čas jednoduchý – oznamovacie vety) (I/you/he/she/it/we/you/they visited/went) (ja/ty/on/ona/to/my/vy/oni navštívil/navštívili/šiel/šli), negative (zápor) (I/you/he/she/it/we/you/they didn’t (did not) visit/go) (ja/ty/on/ona/to/my/vy/oni nenavštívil/nenavštívili/nešiel/nešli), questions (otázky) (Did I/you/he/she/it/we/you/they visit/go?) (Navštívil(a) som/si/on/ona/to/my/vy/oni? Šiel/šla som/si/on/ona/to/my/vy/oni?), time expressions (časové výrazy) (yesterday, last night/week/year etc., in 1981, two days/months ago) (včera, minulú noc/týždeň/rok atď., v roku 1981, pred dvoma dňami/mesiacmi), the past simple of the verb be is was/were (minulý čas slovesa byť je was/were) (My friends were at the cinema yesterday, but I was at home) (Moji priatelia boli včera v kine, ale ja som bol doma).

Passive language

(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)

  • Match the pictures with the holiday activities (Priraď obrázky k dovolenkovým aktivitám). Then listen and check your answers (Potom si vypočuj a skontroluj svoje odpovede). Look at the pictures (Pozri sa na obrázky). Listen to the dialogue and check (Vypočuj si dialóg a skontroluj). Then read it out in groups (Potom ho čítajte v skupinách). Read again and answer the questions (Prečítaj znova a odpovedz na otázky). Complete the sentences with the Past simple of the verbs in brackets (Doplň vety minulým časom slovies v zátvorkách). Listen and repeat (Počúvaj a opakuj). Talk in pairs (Rozprávajte sa vo dvojiciach). Then ask each other questions (Potom si navzájom kladte otázky).

Bonusové videá:


Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:


„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“

Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková