Váš košík je momentálne prázdny!
Level FULL BLAST 3, 1a: Teen trends (tínedžerské trendy) – Let’s meet up (Poďme sa stretnúť)

Slovíčka
- Conversational English (konverzačná angličtina)
- How’s it going? (Ako to ide?)
- Why not? (Prečo nie?)
- come along (poď so mnou / pridaj sa) get hold of (skontaktovať / zohnať)
- What are you up to? (Čo robíš?)
- I get it. (Chápem to.)
- What are we like? (Akí sme len!)
- free-time activities (voľnočasové aktivity)
- sports (športy), cinema (kino), party (párty), meal (jedlo), shopping (nakupovanie)
Jazykové štruktúry
(Frázy, ktoré sme na hodinách používali a podnecovali deti ich opakovať aktívne.)
- Present simple vs. Present progressive (Prítomný jednoduchý čas vs. Prítomný priebehový čas)
- Present simple používame, keď hovoríme o veciach, ktoré sa dejú pravidelne alebo sú vždy pravdivé – napríklad: I eat breakfast every day.
- Present progressive používame, keď sa niečo deje práve teraz alebo v tomto období – napríklad: I am eating breakfast right now.
- Rozdiel je v tom, či ide o zvyk alebo o aktuálnu činnosť.
- Stative verbs (stavové slovesá) – Sú to slovesá, ktoré vyjadrujú stav, pocit, myslenie alebo vlastníctvo – napríklad know (vedieť), like (mať rád), believe (veriť), own (vlastniť). Tieto slovesá sa zvyčajne nepoužívajú v priebehových časoch (napr. I know the answer, nie I am knowing the answer).
Passive language
(Frázy, ktoré lektor používal počas hodiny a deti ich pasívne vnímali.)
- Talk in pairs. (Rozprávajte sa vo dvojiciach.)
- Look at the board. (Pozrite sa na tabuľu.)
- Write. (Píšte.) Speak. (Hovorte.) Listen. (Počúvajte.) Read the text. (Prečítajte si text.)
- Open your books. (Otvorte si knihy.) Close your books. (Zatvorte si knihy.)
- Stand up. (Postavte sa.) Sit down. (Sadnite si.)
Tip na doma
Precvič si doma rozdiely medzi present simple a present progressive (prítomným jednoduchým a priebehovým časom):
Bonusové videá:
Užite si spolu s Vašim dieťaťom spoločné chvíle s ENGLISH ACTIVITIES. 🙂
Sledujte nás aj na sociálnych sieťach:
„Ďakujeme, že s nami spoluvytvárate „anglicky hovoriace“ prostredie pre Vaše dieťa aj mimo našich hodín. Čím viac bude dieťa v takýchto jemu príjemných situáciách v kontakte s angličtinou, tým jednoduchšie ju bude prijímať a stane sa jeho súčasťou. Ako napríklad, keď sa dieťa učí materinský jazyk, v prvej fáze len jazyk vníma, je v prostredí a až po nejakej dobe začne komunikovať“
Spoluautorka projektu English Activities, Ing. Alena Komínková
